OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
For at hente pakker i Nærboks pakkebokse, skal du bruge en smartphone og Nærboks-appen. Bliver din pakke leveret med Postnord, kan du også bruge Postnord-appen, til at hente pakker i Nærboks.
- Hvordan henter jeg en pakke i Nærboks?
For at hente en pakke i Nærboks skal du downloade Nærboks-appen eller PostNord-appen. Når du står foran boksen, forbindes telefonen til boksen via Bluetooth og du kan hente din pakke. Hvis det ikke virker, så kontakt din pakkedistributør for yderligere hjælp – 7060 2230.
- Hvilken app skal jeg bruge?
Man kan altid bruge Nærboks-appen til at åbne Nærboks pakkebokse. Modtager du en pakke fra PostNord, kan du også bruge deres egen app. Begge apps kan downloades til din smartphone. Hent Nærboks-appen her.
- Kan jeg sende pakker retur med Nærboks?
Du kan anvende Nærboks til at returnere pakker, hvis din pakkedistributør tilbyder denne service. I øjeblikket er det kun Bring, der tilbyder returforsendelser via Nærboks.
Kontakt din pakkedistributør for at høre mere om, hvordan du returnerer din pakke i Nærboks.
- Hvordan finder jeg Nærboks pakkeboksen?
Ved af følge appens navigation kan du nemt finde Nærboks. Husk at kigge efter den grå boks. Du kan også finde alle Nærboks under fanen Find Nærboks.
- Lågen vil ikke åbne, hvad gør jeg?
Hvis du har problemer med at åbne lågen, kan du prøve at slukke og tænde Bluetooth på din telefon. Hvis det ikke virker, så kontakt din pakkedistributør for yderligere hjælp – 7060 2230.
- Lågen smækkede i før jeg fik fat i min pakke, hvad gør jeg?
Hvis lågen smækker i inden du får fat i din pakke kan du bruge funktionen i appen til at åbne Nærboks pakkeboksen igen. Kontakt din pakkedistributør for yderligere hjælp, hvis det ikke lykkedes dig at åbne lågen via appen – 7060 2230.
- Hvordan får jeg en Nærboks pakkeboks tættere på mig?
Synes du at Nærboks er for langt væk, er du meget velkommen til at finde en placering tættere på dig og skrive en mail til info@naerboks.dk.
- Min pakke er blevet leveret i en boks langt væk fra min bopæl?
En pakke kan kun leveres i en Nærboks, hvis dette er valgt på web-shoppen. Kontakt din pakkedistributør for hjælp, hvis der er sket en fejl med leveringen til Nærboks – 7060 2230.
- Hvordan sletter jeg min Nærboks-app bruger?
Hvis du ønsker at slette din Nærboks-app bruger, kan du skrive til kundeservice@nordicinfrastructure.dk og angive telefonnummeret, som brugeren er registreret med, samt pakkenummeret på den seneste pakke, der er leveret til brugeren via Nærboks. Herefter vil brugeren og data om forsendelser mv. blive slettet i Nærboks IT systemet.
- Appen virker ikke, hvad gør jeg?
Tjek at Bluetooth er slået til på din telefon. Hvis du har problemer med at bruge appen, kan du forsøge at slette appen, genstarte din telefon og installere den igen. Det er også vigtigt at telefonnummeret du har anvendt på webshoppen er det samme, som det du har registreret i Nærboks appen. Hvis det ikke virker, eller du skal have ændret det telefonnummer du har anvendt i webshoppen, så kontakt din pakkedistributør for hjælp – 7060 2230.
- Hvordan bruger jeg Nærboks-appen?
Første gang du skal hente en pakke i Nærboks modtager du en SMS med et link til Nærboks-appen. Appens navigation dig hen til Nærboks, hvor du forbinder dig via Bluetooth gennem appen og med et enkelt klik henter du din pakke. Hvis det ikke virker, så kontakt din pakkedistributør for yderligere hjælp – 7060 2230.
- Jeg har ikke en smartphone, hvad gør jeg?
Du skal have en smartphone for at hente en pakke i Nærboks. Hvis du har bestilt en pakke til en Nærboks, uden at have en smartphone kan du ringe direkte til din distributør eller ringe 7060 2230, vælge din distributør og få pakken dirigeret til et andet sted.
- Hvordan kan en anden hente pakken for mig?
Du kan bruge funktionen i din Nærboks-app, hvor du kan overdrage pakken til afhentning af en anden smartphone. Hvis det ikke virker, så kontakt din pakkedistributør for yderligere hjælp – 7060 2230.
- Min pakke er ikke i boksen, hvad gør jeg?
Hvis din pakke ikke er i boksen, skal du kontakte leverandøren som du har bestilt pakken med. De kan hjælpe dig med at finde ud af, hvor pakken er henne. Kontakt din pakkedistributør for yderligere hjælp – 7060 2230.
- Hvordan får jeg at vide at min pakke er ankommet til Nærboks?
Du modtager en SMS og en notifikation i Nærboks-appen, når din pakke er ankommet til Nærboks. Du kan efter at have modtaget SMS’en og notifikationen hente din pakke. Hvis du ikke har fået en SMS, så kontakt din pakkedistributør for yderligere hjælp – 7060 2230.
- Jeg kan ikke installere appen på min telefon, hvad gør jeg?
Hvis du har en ældre smartphone eller styresystem, kan der forekomme komplikationer med at bruge appen. Du kan med fordel kontakte den distributør, der har leveret pakken og bede dem om at levere den ved et andet udleveringssted. Kontakt din pakkedistributør her – 7060 2230.
- Jeg har bestilt min pakke hjem?
Nogle pakkedistributører har valgt at anvende Nærboks, hvis du ikke har været hjemme til at modtage pakken leveret hjem til dig. Kontakt din pakkedistributør, hvis du har spørgsmål, eller hvis din pakke er leveret i Nærboks ved en fejl – 7060 2230.
- Min er pakke er beskadiget, hvem skal jeg kontakte?
Hvis din pakke er beskadiget, skal du kontakte den distributør, der har leveret pakken til Nærboks eller ringe 7060 2230, hvor du kan vælge din distributør i telefonslusen. Husk at have dit pakkenummer klar.
SPØRG DIN LEVERANDØR
Har du spørgsmål vedr. din pakkeforsendelse? Kontakt den pakkedistributør der leverer din pakke.
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, som ikke vedrører din nuværende pakkeforsendelse, er du velkommen til at kontakte os igennem formularen nedenfor.





STADIG I TVIVL?
Hvis du ikke fandt svar på dit spørgsmål ovenfor, er du altid velkommen til at kontakte os. Hos Nærboks er vi altid klar til at svare på dine spørgsmål og hjælpe dig, hvis du har problemer med at hente din pakke i en Nærboks pakkeboks.


